Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 Januari 2013

Minggu Pembuka Tirai SEM 7 IPGKS Miri

Posted on 11:38 PTG by Chrisroyston Bakum

Hello semua yang sedang membaca blog ini. Aku nak kongsikan sebahagian daripada kisah aku di dalam dunia IPGKS Miri. 2 Jan 2013 merupakan hari kuliah pertama bagi penggal pertama untuk Tahun 2013. Namun, pada hari tersebut kuliah yang dijalankan lebih kepada pengenalan dan pendedahan. Maka secara peribadinya, saya meletakkan bahawa hari pertama tersebut dan sehingga habis minggu ini merupakan minggu pengenalan. Minggu pengenalan tidak melibatkan banyak kerja ISL, SLT dan Interaksi memandangkan pensyarah mengambil peluang ini sebagai minggu ulang imbas kembali dan ulang kaji.

Gambar taman Suria di tengah bangunan pusat IPGKS Miri.

Minggu kuliah yang paling rasmi dengan aktivitinya saya rasakan berlaku pada 7 Jan 2013. Iaitu minggu ke-2 selepas balik bercuti. Minggu ini interaksi dan banyak lagi perkara berkaitan akan dibincangkan di dalam bilik kuliah. 

Sebagai guru pelatih SEM-7 aku merasakan hari semakin suntuk untuk aku menyediakan diri menjadi seorang cikgu. Aku kena mengambil peluang ini untuk menyediakan diri serta melibatkan diri dengan semua aktiviti di dalam IPG dengan lebih perihatin.

Biasanya guru pelatih SEM-7 akan membuat semakan Fail dan menjalani frasa Praktikum selama 3 bulan. Pada masa yang sama mereka akan menyiapkan thesis. Ini merupakan cabaran yang harus dihadapi oleh guru pelatih SEM-7. Dengan bermulanya minggu ini, segala persediaan harus ada. Guru pelatih tidak harus hanya bergantung kepada pensyarah pada tahap ini. Mereka hendaklah mula menyusun langkah dan melaksanakan sebahagian daripada persediaan untuk SEM-7. Sekian. 

No Response to "Minggu Pembuka Tirai SEM 7 IPGKS Miri"

Dengarkan celoteh Blogger dari IPG ( Suara dari guru pelatih dan pensyarah )